.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرمانده انتظامی میاندرود مطرح کرد
برخورد قاطعانه با قمه‌زنان

فرمانده انتظامی میاندرود از برخورد قاطع پلیس با قمه‌زنان و اجرای تمهیدات نیروی انتظامی در شب‌های محرم خبر داد.

محمدرضا جانبازی امروز  در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به ضرورت توجه به معیارهای عزاداری از نگاه قانون و مذهب رواج برخی حرکات انحرافی مانند قمه‌زنی را موجب توهین به عزاداران واقعی و شان اهل (ع)بیت دانست.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود مردم شهرستان میاندرود را مومن و متدین دانست و افزود: متاسفانه برخی اقدامات نادرست توسط عده‌ای محدود در گذشته به عنوان یک رسم نادرست انجام می‌شد که مغایر با قانون و عقل است.

متولی نظم و امنیت در شهرستان میاندرود اظهار داشت: نیروی انتظامی تا امروز چندین جلسه با افراد و مسئولین هیات‌های عزاداری برگزار کرده و در آن جلسات موارد و مسائل امنیتی و اخلاقی را برای آنها تبیین کرده‌ایم که مقرر شد مسئولان هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی داشته باشند.

جانبازی با تاکید بر هوشیاری و برخورد نیروی انتظامی با افراد هنجارشکن به عنوان وظیفه ذاتی این نیرو گفت: نیروی انتظامی از قوه قهریه خود برای مقابله افرادی که به مسائل حاشیه‌ای  تن می‌دهند استفاده کرده و با آنها برخورد جدی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: به افرادی که قمه می‌زنند اجازه نخواهیم داد که از این کارها در سطح شهر انجام دهند زیرا این عمل نادرست بدآموزی‌های اجتماعی فرهنگی و بازتاب منفی جهانی دارد که سبب برهم زدن امنیت داخلی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود تاکید کرد: نیروی انتظامی قطعا نسبت به شناسایی  دستگیری و تشکیل پرونده و تحویل دادن آنها به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد و مراجع قضایی هم این آمادگی را دارند تا با این افراد برخورد جدی داشته باشند.

این مسئول افزود: در روزهای گذشته افرادی راکه سنوات گذشته شهرت به قمه زنی داشتند فراخوانی و با آنها صحبت کردیم و توجیهات و پیشگیری لازم را برای آنها داشتیم.

جانبازی اضافه کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر مسئولان شهرستان که مسئول تامین امنیت شهرستان هستند محکم ایستاده تا بتواند عاشورای امسال در کامل آرامش و بدور از بداخلاقی‌های اجتماعی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی ابتدا  پیشگیری و آموزش را در دستور کار قرار دادیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر مراتب دارد و پس از آنکه نتیجه بخش نبود اقداماتی را که برابر فلسفه ذاتی نیروی انتظامی ترسیم شده است را به اجرا گذاشته و با افراد مشکل ساز  برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی میاندرود با بیان اینکه  آموزه‌های دینی باید فرهنگ سازی شود، گفت: جوان امروز دارای هیجانات و احساساتی است که باید به حساب ناپختگی و ناکارآمدی این قشر بگذاریم.

وی تاکید کرد: امیدوارم همه ما در مسیر امر به معروفی باشیم که امام حسین (ع) جانش را در آن مسیر اهدا کرد.

وی گفت: ما هم در آن مسیر باشیم و اگر این میسر نشد باید از سیستم  قهریه استفاده کنیم  با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که اقدام به قمه زنی کنند قطعا بدون هیچ گونه چشم‌پوشی شناسایی و پس از پرونده سازی در مرجع قضایی با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

جانبازی تاکید کرد: در روز عاشورا تدابیر خاصی در نظر گرفته‌ایم که انشاالله مردم و عزاداران حسینی در آرامش کامل به عزاداری خود بپردازند.

وی با اشاره به دیگر تمهیدات پلیس در این شهرستان از اجرایی شدن طرح همیاران محرم ویژه کمک به نیروی انتظامی خبر داد و گفت: افرادی از هر محله بعنوان همیاران پلیس در روز عاشورا با کاورهای متحدالشکل در طول مسیر حرکت هیئت‌ها حضور دارند تا مراسم با نظم کامل برگزار شود.

این مسئول از سرکشی نیروی انتظامی در شبهای محرم به هیئت‌های عزاداری شهرستان خبر داد و افزود: این نظارت‌ها تا آخرین ساعات عزاداری محرم ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، شهرستان میاندرود با55هزار نفر جمعیت یکی از کانون‌های محبین اهل‌بیت در استان مازندران است که به میزبانی از عزاداران استان در روزهای نهم و دهم محرم شهرت دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.